Jak działa Akcelerator Digital Dragons

Wprowadzenie

Pracując ze studiami, które weszły do naszego Akceleratora, korzystamy ze sprawdzonych metod wypraktykowanych podczas siedmiu zorganizowanych przez Krakowski Park Technologiczny edycji programu. Nieustannie poszukujemy też nowych form podnoszących efektywność naszych działań.

 

Poznaj kluczowe momenty procesu akceleracji i zobacz, czego możesz spodziewać się na określonych etapach.

Rekrutacja

Udostępniamy formularz rekrutacyjny, który będzie podstawą do dalszych działań. Na stronie internetowej publikujemy informacje dotyczące kryteriów wyboru.

 

Nasze programy profilujemy, projektując je pod kątem potrzeb i specyfiki studiów produkujących gry na urządzenia mobilne lub komputery/konsole. Co do zasady – zapraszamy zespoły, które dysponują grywalnym buildem.

Selekcja i ewaluacja

Nasi eksperci analizują zgłoszenia, kontaktują się ze studiami, pozyskują dodatkowe informacje. Ostatnim etapem są indywidualne wywiady pogłębione lub wspólny Selection Day, w czasie którego zespoły prezentują siebie i swoje projekty.

 

Finalnie ogłaszamy listę studiów, które chcemy zaprosić do uczestnictwa w Akceleratorze Digital Dragons.

Akceleracja

1. Umowa

rozwińzwiń ↓

Podpisujemy umowę, na podstawie której będziemy współpracować przez kolejne miesiące.

2. Welcome Day

rozwińzwiń ↓

W czasie Welcome Daya poznajemy się w gronie uczestników programu, które zwykle stanowi 8-10 zespołów. Wspólnie ustalamy indywidualne dla każdego zespołu kamienie milowe akceleracji.

3. Kamienie milowe

rozwińzwiń ↓

W zaplanowanym czasie i ze wsparciem naszego zespołu studia osiągają ustalone kamienie milowe – na bieżąco wspólnie je omawiamy.

4. Warsztaty

rozwińzwiń ↓

Uczestnicy biorą udział w organizowanych przez nas cyklicznych warsztatach – zajęcia odbywają się na ogół zdalnie. Warsztaty prowadzą eksperci z branży, w tym przedstawiciele Akceleratora Digital Dragons. Koncentrujemy się na praktycznych treściach związanych z business developmentem, zarządzaniem produkcją, relacjami z wydawcą i inwestorem, aspektami prawnymi, pozyskiwaniem graczy, marketingiem.

5. Feedback Day

rozwińzwiń ↓

Osobną okazją do networkingu biznesowego oraz konsultacji projektów jest Feedback Day, w czasie którego przez cały dzień zespoły spotykają się rotacyjnie, w półgodzinnych iteracjach, z ekspertami z różnych dziedzin, aby uzyskać indywidualny feedback.

6. Społeczność na Discordzie

rozwińzwiń ↓

Z uczestnikami i absolwentami naszego Akceleratora pozostajemy w ciągłym kontakcie m.in. poprzez specjalny kanał na Discordzie, gdzie wymieniamy się informacjami, dzielimy wiedzą i uczymy się od siebie nawzajem. Jest to również dodatkowe źródło informacji o konkursach dla developerów gier niezależnych, dostępnych grantach, ciekawostkach z branży czy zniżkach na eventy.

7. Współpraca z Partnerami

rozwińzwiń ↓

Ściśle współpracujemy z partnerami, co stwarza uczestnikom programu nowe możliwości biznesowe – np. pozyskanie inwestycji, wydanie gry czy work for hire.

Finał - Demo Day

Na zakończenie procesu akceleracji organizujemy wydarzenie, podczas którego studia prezentują swoje gry. Jest to zarówno efektowne ukoronowanie okresu wytężonej pracy, jak i doskonała okazja, by nawiązać kontakt z potencjalnym wydawcą, inwestorem, mediami i przedstawicielami branży gier. Niektóre z naszych Demo Dayów mają charakter międzynarodowy.

Zobacz gry naszych absolwentów

Postakceleracja

To nie koniec współpracy. Pozostajemy w kontakcie i szukamy dla zespołów kolejnych okazji do rozwoju: zapraszamy na stoisko w czasie konferencji Digital Dragons, informujemy o możliwościach udziału w wyjazdach zagranicznych i innych wartościowych aktywnościach. Śledzimy dalszą karierę naszych absolwentów i staramy się ich wspierać promocyjnie.